فوم بسته بندی

جعبعه های بسته بندی

این نوع فوم بسته بندی به دلیل اشکال مختلفی که دارد می تواند بسته بندی هر نوع محصولی با هر ویژگی خاصی را در برگیرد.

این مقاله روشن می کند که چرا می توان کف را برش داد ، که استفاده از آن برای برش کف وجود دارد ، انواع صنایع با استفاده از برش کف و روند برش چیست. همچنین انواع کف استفاده شده و تجهیزات مربوط به فرآیند را توضیح می دهد

امروزه رشد زیادی در تقاضا برای برش کف وجود دارد ، به ویژه برای ساخت و ماشینکاری. تقاضا برای برش و ماشینکاری کف در انواع مختلف صنایع ، از جمله لوازم جانبی ، مجسمه ها و بناها ، قایق ها ، کایاک ها و کانوها ، علائم ، نمایشگرها ، انواع اولیه و اشکال معماری ، قالب های تاج برای ساخت ، عایق های بسته بندی و بال ها بسیار ضروری است.

شرکت های برش دهنده کف برای ارائه طیف گسترده ای از خدمات برش کف نیاز به استفاده از تجهیزات برش خط هستند. برش را می توان با استفاده از برش فوم سیم گرم CNC ، یا برش دستگاه برش لیزر CNC انجام داد. سیم داغ می تواند تقریبا هر ضخامت کف را از بین ببرد و پروژه های حداکثر ۱۲ فوت را دارد. در حالی که برش لیزری کابل برش برشهای بسیار نازک (تا ¾ “) است ، یک سطح با کیفیت بالا تولید می کند. تصمیم در مورد استفاده از لیزر یا سیم برش گرم بر اساس نوع کف است (به عنوان مثال ، پلی یورتان ، همچنین به عنوان فوم PU شناخته می شود فقط با لیزر قابل برش است) ، بر روی ضخامت و اندازه کف قابل برش.

اکثر برش های فوم سیم گرم CNC قادر به برش کف EPS (پلی استایرن منبسط شده) ، فوم EPP (پلی پروپیلن منبسط شده) و فوم XPS (پلی استایرن اکسترود شده) هستند.

برش های کف کوچکتر معمولاً بال ها ، بدنه ها ، آرم ها و حروف را برش می دهند. برش های کف متوسط ​​اشکال مشابه اشکال کوچک را برش خواهند داد ، علاوه بر این می توانند قالب های تاج و تزئینات مورد استفاده در صنایع معماری را برش دهند ، در حالی که دستگاه های بزرگ برش کف بیشتر توسط پیمانکاران ساختمانی و تولید کنندگان بزرگ تابلو استفاده می شود.

دستگاه های برش و حکاکی های لیزری می توانند انواع مختلف کف ، از جمله پلی اورتان ، را به طور عمده برای بسته بندی ، عایق بندی و موارد اسلحه برش دهند فوم پلی اتیلن یا EVA برای ایجاد اشکال سه بعدی ، بسته بندی و سینی ابزار. پلی استایرن برای بسته بندی ، قالب های تاج ، علائم و لوازم؛ پلی کربنات (همچنین به عنوان پلکسی گلاس شناخته می شود) برای برش و حکاکی و MDF برای قالب های خلاuum.

اگر مواد مورد برش چوب یا فلزات سبک باشد ، استفاده از روتر CNC ضروری است.

دستگاه های مختلف برش در ابعاد و اندازه آنها متفاوت هستند ، از جمله برش موثر آنها در محور X (افقی) و محور Y (عمودی) ، طول سیم گرم آنها و سایر ویژگی ها مانند قابلیت های سرعت برش ، تعداد بلوک کف در یک برش منفرد و نوع برشهای ساخته شده (مخروطی یا مخروطی) برش داده شود.

برای پروژه هایی که به ماشینکاری کف یا ساخت کف نیاز دارند ، باید از روترهای CNC یا ترکیبی از برش فوم سیم گرم CNC با سیستم روتر استفاده شود. اتومبیل های مسابقه ای در مقیاس کامل ، نقشه های توپوگرافی سه بعدی (حداکثر ۱۰’x5’x20 “در یک برش) ، لوازم جانبی و کارهای هنری همگی می توانند ماشینکاری شوند و قالب های کف نیز ایجاد می شود.

همه دستگاه های برش CNC هستند ، به این معنی که توسط کامپیوتر کنترل می شوند و همراه با نرم افزارهای برش تخصصی هستند.

روند برش کف شامل پرونده های تخصصی است که شامل طراحی شکل است. برای اشکال ۲D یک فایل DXF مورد نیاز است ، در حالی که برای اشکال ۳D یک فایل STL مورد نیاز است ، که به شما امکان می دهد شکل را بچرخانید و تمام زوایای آن را برای دقت بهتر مشاهده کنید.

پس از دریافت فایل مناسب ، داده ها به کامپیوتر وارد می شوند که به برش دهنده کف متصل می شوند ، از جمله تمام موارد لازم برای برش شکل خاص. پس از اتمام برش شکل مورد نیاز ، می توان آن را به صورت خشن یا صاف ، مطابق با درخواست مشتری ، سنباده زد. اشکال در مقیاس بزرگ در چند قطعه ساخته می شوند ، سپس به هم چسبیده و شکل کامل را ایجاد می کنند. برش همچنین می تواند با پوشش پلی اتیلن ، پلی اوره پوشانده شود و در صورت نیاز آن را رنگ آمیزی کنید. محصول نهایی باید با دوام ، قوی و با دوام باشد.